גנץ: "רגע האמת"; נתניהו: "בוא לחתום"; לפיד: "כניעה ללא תנאי"

איתי גדסי 1 Comment on גנץ: "רגע האמת"; נתניהו: "בוא לחתום"; לפיד: "כניעה ללא תנאי"

הפוליטיקה במיטבה: בעוד ראש הממשלה מנהל את משבר הקורונה והמו"מ להקמת ממשלה. גנץ יוצא בהצהרה לתקשורת ומבהיר כי הגיע רגע האמת וקרא להקים ממשלה על בסיס ההסכם הראשוני שככל הנראה נתן לו שליטה מלאה על התחום המשפטי. נתניהו הגיב וקרא לו לבוא ולחתום על הקמת ממשלה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר כחול לבן בני גנץ נתן הערב (שני) הצהרה לתקשורת לאור המבוי הסתום אליו הגיעו במו"מ מול הליכוד, ככל הנראה לאור המשבר בתיק המשפטים והוועדה למינוי שופטים.

בפתח הצהרתו התייחס גנץ לנתניהו ואמר: "שלוש פעמים נתניהו לא הצליח להקים ממשלה. קיבלתי מכם אמון, קיבלתי מנדט, קיבלתי מכם את הגיבוי לעשות את מה שהמדינה שלנו צריכה ולא להתקפל מול לחצים, גידופים או איומים משום צד. 3 מערכות בחירות ניסו את שיטת הלחצים הזו והיא לא הצליחה. אני ממליץ לאף אחד שלא להמשיך ולנסות אותי".

לדברי גנץ, "אחרי הבחירות האחרונות נוצרה מציאות חירום חדשה. עמדתי בפני שתי אופציות – לגרור את ישראל לבחירות רביעיות או לפעול להקמת ממשלת חירום לאומית. בחרתי לצעוד בנתיב להקמת ממשלה, ולקחתי גם סיכונים אישיים ופוליטיים. לא רציתי שכחול לבן תתפרק, אך משחבריי בחרו לעשות זאת, לא נרתעתי והמשכתי קדימה כי עבורי ישראל לפני הכל".

גנץ עדכן כי "לפני מס ימים הגענו להסכם הגון. הליכוד התפשר ואנחנו התפשרנו. סיכום ששם את טובת המדינה לפני הצרכים הפוליטיים של השותפים. אני אומר לכם הערב בידיים נקיות , אני מקווה שנממש אותם לטובת אזרחי ישראל מנהיג חזק נבחן ביכולת להוביל ולא להיגרר".

גנץ פנה אישית לנתניהו: "הגענו לרגע האמת. אזרחי ישראל מצפים משנינו להגיע להכרעות קשות".

בנאומו תקף גנץ במרומז את שותפיו לשעבר לפיד ויעלון ואמר: "בשעה זו אף אחד לא יטיף לי על פוליטיקה, אף אחד לא ינזוף בי על כך שבחרתי בטובת אזרחי המדינה על פני טובתי האישית, ואף אחד לא יזיז אותי מילימטר מהאמונה העמוקה שלי שטובת ישראל לפני הכל מצב החירום אילץ את כולנו לחשב מסלול מחדש".

ראש הממשלה כתב לאחר נאומו של גנץ: "בני, אני מחכה לך במעון ראש הממשלה בירושלים – בוא ניפגש ונחתום עוד הערב על הקמת ממשלת חירום לאומית שתציל חיים ותפעל למען אזרחי ישראל".

גם יאיר לפיד הגיב לנאומו של בני גנץ: "לממשלת חירום אינה ממשלה מנופחת בזבזנית ומבישה של 34 שרים. לאנשים אין מה לאכול והם מחלקים לעצמם כסאות ומשרדים".

לפיד תקף את גנץ והוסיף, "מי שמדבר על תחושת חירום לא יכול להשאיר את ליצמן במשרד הבריאות, לוותר על משרד האוצר ולהכנע כניעה ללא תנאי לראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים שמנסה לפרק את הדמוקרטיה הישראלית".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    היה צריך ללכת לבחירות ולסתום את הפה של כל המלעיזים יועמש פרקליטות בגץ וגם ריבלין